Google Ülke Direktörü Bülent Hiçsönmez Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Google Ülke Direktörü Bülent Hiçsönmez 
İnternet dünyasının sunduğu fırsatları doğru kullanarak farklı pazarlara açılan firmalar, kalıcı başarı yolunda önemli adımlar atıyor. Günümüzün vazgeçilmez iletişim araçlarıdan biri haline gelen internet, kolaylık, düşük maliyet ve yüksek düzeyde etkinlik olmak üzere çok sayıda avantaj sunuyor. Bu iletişim aracının, pazarlama kampanyalarının “olmazsa olmazı” haline geldiğini söyleyen Google Ülke Direktörü Bülent Hiçsönmez, internet reklamcılığının markaları nasıl başarıya taşıyacağını anlatıyor.

Günümüzün dijitalleşen dünyasında internet, markalara müşterilerinin beklentilerini anlamak ve daha isabetli ulaşmak açısından büyük fırsatlar sunuyor. Online ve offline dünyalar arasındaki fark giderek ortadan kalkarken, internet kişilere kendilerini ifade etmenin yanı sıra dijital dünya dışında olanlar hakkındaki tepkilerini de anında ve dolaysız şekilde paylaşma zemini sağlıyor. İnsanların sürekli online olma eğilimi artarken, artık eğlenceye de bilgiye de bilgisayarın yanı sıra akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlardan erişilebiliyor. Artık neredeyse herkes satın alma kararı vermeden önce internette kapsamlı bir araştırma ve karşılaştırma yapmayı, uzmanların yanı sıra diğer tüketicilerin tavsiye ve uyarılarını dikkate almayı alışkanlık haline getirmiş durumda. Bu da özellikle otomotiv gibi son tüketiciyle bağ kurmanın yaşamsal olduğu sektörler açısından büyük önem taşıyor.

İşte bu koşullarda dijital dünyanın sağladığı avantajlardan uygun şekilde yararlanmayı başaran markalar işlerini ciddi ölçüde geliştirme imkanı yakalıyor. Bu doğrultuda, online dünyada varlık göstermenin önemini ve e-ticaretin potansiyelini kavrayarak internet reklamcılığını benimseyen markaların sayısı da her geçen gün artıyor. Farklı mecraların içerilmesi, bir online pazarlama stratejisinin etkin olabilmesi açısından gerçekten önem taşırken, arama motoru tabanlı reklamcılık (SEM), pazarlama kampanyalarında tercih edilen öncelikli çözümlerden biri olarak konumlanıyor.

Otomotivle ilgili arama hacmi 5 kat artış gösterdi 

İnternet reklamcılığı ile işletmeler hedef kitlesine, hızlı, kolay ve uygun maliyetli bir çözümle erişebiliyor. Reklamlar aranan kelime ile ilintili olarak gösterildiğinden, her ölçekteki şirket için hedef kitleye nokta atışı yapılmasını sağlıyor. Bunların yanı sıra, internet reklamcığının detaylı raporlama özelliği reklama yapılan yatırımın geri dönüşünü de tam olarak ölçebilme olanağı sunuyor. Bunun yanı sıra eğlencenin yanı sıra bilgiye de video içerik üzerinden ulaşmanın giderek yaygınlaşması da hedef kitleye erişim açısından yeni seçenekleri beraberinde getiriyor. Zira, YouTube gibi platformlar insanların online ortamda sadece sevimli evcil hayvanları değil, yemek tarifleri, araba testleri, tamirat gibi konuları da izlemeyi tercih ettiği, herkesin ilgi alanına göre istediği zaman her yerden erişebileceği zengin bir içerik dünyası sunuyor.

Otomotiv sektörüyle ilgili aramalarda son yıllarda ciddi bir oranda artış olduğuna işaret eden istatistikler de bu konunun önemini kanıtlar nitelikte. 2007-2013 Temmuz ayları arasında otomotivle ilgili arama hacmi 5 kat artış göstermiş durumda.

Etkin internet reklamcılığı

Alfa Romeo Türkiye'nin yakın dönemde hayata geçirdiği kampanya etkin internet reklamcılığı uygulamaları konusunda otomotiv sektöründeki başarılı örneklerden birini oluşturuyor. Alfa Romeo web sitesini ziyaret eden kişilerin potansiyel müşterileri olduğu noktasından yola çıkan şirket, bu ziyaretçileri tekrar siteye yönlendirmek amacıyla “Yeniden Pazarlama” kampanyası hazırlayarak ziyaretçilerinin, kampanya reklamlarını başka sitelerde de görmesini sağlamış ve araç sahiplerinin eskiyen araç logolarını ücretsiz olarak yenileme fırsatı sunmuş. Google Görüntülü Reklam Ağıʼndaki sitelerde gösterilen bu bannerlara tıklayan ilgili kullanıcılar, kampanya başvuru formuna yönlendirilmiş. Kısa süre içinde kampanyanın etkileri arama motoru tarafına da yansımış ve hem reklamlar hem de arama motoru tarafından gelen müşteriler başvuru formunu doldurarak araç logolarını ücretsiz olarak yenileme fırsatı bulmuş. Normalde reklamlar için harcadığı bütçenin beşte biri kadar maliyet ile 10 gün gibi hedeflediklerinden daha kısa bir sürede başarılı sonuçlar alan Alfa Romeo, müşterilerinin memnuniyet oranını artırırken markayla bağlarını da kuvvetlendirmiş.

Verilebilecek sayısız örneğin de ortaya koyduğu gibi internet reklamcılığı ve online dünyada mevcudiyet, başta kolaylık, düşük maliyet ve yüksek düzeyde etkinlik olmak üzere çok sayıda avantaj sunuyor. Her ölçekteki firma ve marka için pazarlama planları içinde yer alması gereken bir alan olarak öne çıkıyor. Bu konunun önemi önümüzdeki dönemde artarak devam edecek.

İnternet reklamcılığıyla başarıyı yakalayın

İnternet dünyasının sunduğu fırsatları doğru kullanarak farklı pazarlara açılan, işlerini büyüten ve kalıcı başarı yolunda doğru adımlar atan sayısız örnek mevcut. Özetle başta kolaylık, düşük maliyet ve yüksek düzeyde etkinlik olmak üzere çok sayıda avantaj sunan internet reklamcılığı, bu dünyaya ayak uydurmak isteyen firma ve markaların pazarlama planlarının olmazsa olmaz bileşenlerinden biri haline gelmiş durumda. Bu imkanı etkin kullananlar geleceğin başarılı markaları arasında yer alma yolundaki en önemli adımlardan birini atmış olacak.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next