Bölgesel fuarlar sayesinde gücünü günden güne artıran otomotiv sektörü,
CYF Fuarcılık ve ODD işbirliğiyle düzenlenen 5. Denizli Autoshow’da
meraklılarını ağırladı. 22-27 Mayıs arasında düzenlenen fuarın açılışını
Denizli Valisi Abdülkadir Demir ve ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce
gerçekleştirdi. Toplam 30 bin 500 kişinin katıldığı fuar, otomotiv üreticileri
ve bayilerinin yanı sıra sektörün diğer oyuncularına da ev sahipliği yaptı.
CYF Fuarcılık ve ODD işbirliğinde
düzenlenen 5. Denizli Auto Show Fuarı bu yıl 22 – 27 Mayıs tarihleri arasında,
otomobil severlere kapılarını açtı.
Bölgenin ekonomisi ve sanayileşmesinde önde gelen,
satın alma gücü en yüksek şehirlerinden biri olan Denizli, bu yıl da fuara
yoğun ilgi gösterdi. Uşak, Muğla, Aydın, Isparta, Burdur ve Afyon gibi çevre
illerden gelen ziyaretçilerle daha da renklenen fuar, 2010’da 27 bin
ziyaretçiyi ağırlarken bu yıl yaklaşık 30 bin 500 kişi tarafından ziyaret
edildi.
“Otomotiv,
ülkemizin en önde gelen sektörü”
EGS Fuar Alanı’nda düzenlenen törene,
Denizli Valisi
Abdülkadir Demir, ODD Genel
Koordinatörü Dr. Hayri
Erce ve çok sayıda davetli
katıldı. Törende konuşan Vali Demir, Denizli’de 2011’de 70 bin 131 aracın
trafiğe çıktığını belirtti. 2011 sonu itibariyle il genelinde 284 bin 675 aracın
bulunduğunu açıklayan Demir, şunları söyledi: “Bu araçlardan da 166 bini il
merkezde kayıtlı. Bu rakamlar Denizli’deki otomotiv sektörünün hacmini ortaya
koyuyor. Otomotiv sektörü ülkemizin ihracatının en önemli ve en önde gelen
sektörüdür. Ancak ülke olarak biz ihraç ettiğimiz araçları, yedek parçalarını
ithal ederek üretiyoruz. Son teşvik uygulamasında ithalata dayalı olan
sektörler için 5. bölge uygulaması ülkemizde olduğu gibi Denizli’de de
uygulanacak.”
İhracat
değeri yüzde 3 azaldı
2011’de derneklerinin
destekleriyle CYF Fuarcılık tarafından düzenlenen fuara 27 bin ziyaretçi
geldiğini ifade eden Dr. Hayri Erce, “Derneğimizin önemli misyonları arasında
yer alan Otomotiv Fuarları, sektördeki gelişmelerin devamının sağlanması,
sektöre enerji vermesi ve tetiklemesinin yanında tüm markaların tüketiciyle
buluşmasını ve sektörümüzün geniş kitlelere tanıtımına büyük oranda katkı
sağlıyor” dedi.
Teşviklerin Türkiye ve otomotiv
sektörü açısından önemli açılımlar sağlayacağını, bununla birlikte
geliştirilmesi gerektiği görüşünde olduklarını ifade eden Dr. Erce, şöyle
konuştu: “En son yasa tasarısında yer alan 22 yaş üstü araçların vergi
asıllarının yüzde 75’inin affedilmesinin ve cezalarının alınmamasının, ömrünü
tamamlamış araçlar (ÖTA) sistemini çalıştırmaya kafi geleceğini düşünmüyoruz.
2011 sonu itibariyle 12 milyon adetlik araç parkımızın yüzde 50’si 12 yaş,
yüzde 34’ü ise 16 yaş üstü araçlardan oluşuyor. Yaşlı araç parkının çevre
etkisinin yanı sıra kamu sağlığına ve milli kaynak israfına menfi etkileri de
söz konusu. Dolayısıyla parkımızı gençleştirmeye ve yenileştirmeye hizmet
edecek politikaların geliştirilmesi artık çok büyük bir ihtiyaç teşkil
etmekte.”