Sektörün Nabzı - ACEA Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 
ACEA
Esnek ve teknolojik araçların üretimi artıyor”
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) kurulduğu 1991'den bu yana Avrupalı otomotiv üreticilerinin çıkarlarını temsil ediyor. ACEA'nın çalışmaları hakkında bilgi veren Genel Sekreteri Ivan Hodac, Türk otomotiv pazarını, Avrupa'daki krizi ve otomobil üreticilerinin durumunu değerlendirdi. Hodac, önümüzdeki dönem için alternatif yakıt kullanan araçların otomotiv üreticilerini krizden çıkaracak ve talebi artıracak iyi bir fırsat olduğunu söylüyor.
ACEA'yı okuyucularımıza kısaca tanıtabilir misiniz?

1991'de kurulmuş olan Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği (ACEA), 16 Avrupalı otomobil, kamyon ve otobüs üreticisinin çıkarlarını AB seviyesinde temsil ediyor.

Dernek üyeleri yasama organı, ticari, teknik, tüketici, çevresel ve diğer ilgi alanlarında etkin iletişim ve görüşmeleri sağlamak için aktif işbirliği içinde çalışan belli başlı uluslararası otomobil şirketlerinden oluşuyor. ACEA üyeleri otomobil piyasasında birbirine rakiptir ve bir ticaret politikası ve yasal bir kavram olarak hür ve adil rekabeti desteklerler.

Bir Ekonomik Çıkar Gruplaşması olan ACEA'nın Brüksel'deki Genel Merkezi'nde Genel Sekreter ve Sekretarya görev yapıyor. ACEA 1995 ve 2004'te Tokyo ve Pekin'de ek ofisler açtı.

Teknik uzmanlık ve istişari girdiler, üye şirketlerin uzmanlarından oluşturulan yirmiden fazla farklı çalışma grubundan gelir.

ACEA Avrupa'da entegrasyonun artmasından kaynaklanan karmaşık ekonomik, sosyal, teknik ve yasal hususların pek çoğuyla ilgili ait devlet sorumluluğunun kademeli olarak Brüksel'e kaymasına cevaben kurulmuştur. ACEA aslen büyük ölçüde üye şirketlerinin teknolojik, sınai ve ticari katkıları ve çıkarlarının temsil edilmesine ihtiyaç duymasından doğmuştur. ACEA düzenli olarak yayın, basın bülteni ve diğer materyaller üretir. Bunlar ACEA internet sitesinde yayınlanır ve düzenli olarak güncellenir.

Çalışma gruplarını gündeme göre belirliyoruz”

Üyelerinizle nasıl bir iletişiminiz var, örneğin hangi sıklıkta bir araya geliyorsunuz?

Yönetim Kurulu, gruplaşmanın üyesi olan otomobil şirketlerinin İcra Kurulu Başkanlarından (CEO), Başkanlarından veya Genel Müdürlerinden oluşuyor. Kurul, tüm ilgili hususlarda karar alma yetkisine sahiptir ve bir yıl görev yapmak üzere kendi içinden bir Başkan seçer; başkan bir kez daha yeniden seçilebilir. Kurul kararları üyelerin üst düzey idarecilerinden oluşan ve başkanlığını Genel Sekreterin yaptığı bir müşterek Komite tarafından hazırlanır. Gerekirse, spesifik hususlar bu alanda daha yüksek uzmanlık sahibi bir komite tarafından önceden görüşülebilir.

Eksiksiz Yönetim Kurulu yılda 3 kez toplantı yapar fakat teknik çalışma grupları ve yöneticiler toplantıları daha düzenlidir. Muhtelif çalışma grupları iş derecesine ve konuyla ilgili sorumluluklarına bağlı olarak kendi çalışma hızlarına göre toplanırlar.

Yaptığınız araştırmalar hakkında bilgi verebilir misiniz, bu çalışmalar üyelerinize nasıl fayda sağlıyor?

Yasama programı ve medya ilgisine cevaben konu başlıklarına odaklanıyoruz. AB başlıca kurumsal muhatabımız olduğu için, çalışmamız onların sektörle ilgili düzenleyici projeleri etrafında dönüyor. Dolayısıyla, yayınlar da genellikle bu programa uyuyor.

ACEA ayrıca yılda bir istatistikî Cep Rehberi, yılda bir Ekonomik Rapor, normal olarak yılda iki kez Sektör Raporu ile Bilimsel İstişari Grup (SAG) raporu gibi muhtelif diğer yayınları da hazırlıyor. Bunlar vaka bazında yayınlanıyor.

Bunlara ek olarak, ACEA hem binek otomobiller hem de ticari araçlar olmak üzere yeni araçların üretimi ve tescili hakkında düzenli istatistikî basın açıklamaları yayınlıyor.

Çalışma Grupları ne tür faaliyetler yürütüyor?

Çalışma Grupları, gündeme gelen konuların ele alınması ihtiyacına cevaben oluşturuluyor. Son zamanlarda oluşturulan Çalışma Grupları arasında Otomotiv Satış Sonrası Çalışma Grubu ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışma Grubu var. Bu gruplar, sektörün bu konulara vereceği tepkilerin koordine edilebilmesi için kurulmuştur.

Tüm Çalışma Grupları araştırma veya rapor üretmez ve üreten gruplar bunu değişken bir takvim içinde yaparlar. ACEA genellikle araştırma yapılması için bağımsız üçüncü şahısları görevlendirir.

Yeni binek otomobili tescilinde 5 yıldır düşüş var”

Dünyada otomotiv sektörünün durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz? Avrupa Otomotiv Pazarı için 2012 nasıl bir yıl?

2007'den bu yana geçen beş yıl, AB genelinde toplam yeni binek otomobil tescillerinde sürekli olarak azalma görülen bir dönem oldu ve piyasanın en az bir yıl daha zorlu koşullarda seyretmesi bekleniyor. Bunun sebebi AB'de devam etmekte olan ve Avrupa iç talebinde çapa işlevi gören borç krizidir.

Küresel olarak, binek otomobil piyasası ABD'de ve yükselişte olan piyasalarda daha yüksek satışlar ile daha canlı durumdadır. Ancak, ACEA global piyasalar hakkında istatistik tutmuyor. Daha detaylı bilgi almak için, şu adresi ziyaret edebilirsiniz: http://oica.net/category/production-statistics/

Sizce şu anda Avrupa otomotiv endüstrisindeki ve pazardaki en öncelikli konu ne?

Avrupalı otomobil üreticileri, zorlu ekonomik koşullar sürerken de Avrupa'da üretimi devam ettirmekte kararlıdır. Halihazırda, tüketici güveninin zayıflığı ve krediye erişimin zor olması nedeniyle talep düşüktür. Bu durum sektör üzerinde büyük bir etki yaratıyor.

Ayrıca, AB üreticileri kendi iç piyasalarında talep azlığından dolayı sıkıntıdayken yurtdışından artan rekabetle karşılaştıkları için ticari erişimin arttırılması önemlidir. Bu bağlamda, sektörümüz AB'yi üçüncü ülkelerle Serbest Ticaret Anlaşması yapması için teşvik ediyor zira tek taraflı tarife ve tarife dışı kısıtlamaların kaldırılmasının yerli üretim üzerinde baskı ile sonuçlanması muhtemeldir.

Türk otomotiv sektörü hakkında ne düşünüyorsunuz?

Avrupa ve Türkiye'nin otomotiv endüstrilerinin uzun, karşılıklı bir tarihi vardır. Pek çok Avrupalı üretici 1950'lerden beri Türkiye'de üretim yapıyor.

Türkiye OICA'ya göre 2011'de üretilen 1 milyon 189 bin 131 araçla dünyanın en büyük (Avrupa'da 6.) üreticilerinden birisidir; yıllık yüzde 8.6 artış gösteren bu rakam Türkiye'nin global otomotiv sektöründe büyüyen piyasa olarak yerinin kanıtıdır.

Daha sofistike üretimlere geçiş dönemindeyiz”

Türk ve Avrupa otomotiv pazarının üyeleri arasında bir işbirliği yapılabilir mi, bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Daimler, Toyota ve Renault – ve diğerleri - dahil olmak üzere bazı ACEA üyeleri zaten Türkiye'de üretim yapıyor. Bu ACEA ve Türkiye otomobil endüstrisi arasındaki güçlü bağların kanıtıdır.

ACEA Avrupa'daki çalışmasının esasını teşkil eden sürdürülebilirlik, rekabetçilik ve sosyal uygunluk mesajlarının güçlendirilmesi ve birleştirilmesi için global ortaklarıyla kurduğu bağlantıların bir araç olarak kullanılmasını memnuniyetle karşılıyor.

Önümüzdeki 5 yılda otomotiv endüstrisinde nasıl gelişmeler bekliyorsunuz?

Endüstri gittikçe artan şekilde esnek ve teknolojik araçların daha sofistike bir şekilde global olarak üretilmesine doğru giden bir dönüşümden geçiyor. Sektör, Çin başta olmak üzere yeni piyasalara doğru genişledikçe, yerel ihtiyaçlar ve tatlara uyacak şekilde evriliyor. Yurt içinde amansız rekabet geliştirme ve inovasyonun ilgi odağı olduğu anlamına gelmekte; bu da daha fazla araç ve daha iyi tüketici seçimini beraberinde getiriyor.

Son olarak, teknoloji olgunlaştıkça EV'ler ve Plug-in Hybrid gibi alternatif güç aktarım mekanizmalı araçların kullanımı gittikçe artacaktır. Bu yeni veya son dönemde iyileştirilen teknolojiler gittikçe daha yaygın hale geliyor ve talep görüyor. Bunlar otomotiv endüstrisinin çözüm geliştirmekte ve iyileştirmekte öncülük yapabileceği bir alanı temsil ediyor.

IVAN HODAC, Secretary General of ACEA

ODD Journal - Edition 43- October-November Issue

ACEA

Ivan Hodac, Secretary General of ACEA

Production of flexible and technologic vehicles increases”

European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) has been representing the interests of European automotive manufacturers since 1991. Ivan Hodac, the Secretary General of the Association, gave some information about their activities, and evaluated the crisis in Europe and the conditions of the automobile producers. Hodac stated that the vehicles using alternative fuels will constitute an opportunity for the automotive producers to overcome the difficulties of the crisis and for an increase in demand.

Could you introduce us ACEA briefly?

The European Automobile Manufacturers Association (ACEA), founded in 1991, represents the interests of the 16 European car, truck and bus manufacturers at EU level.

Its membership consists of the major international automobile companies, which share legislative, commercial, technical, consumer, environmental and other interests, and which work together in an active association to ensure effective communication and negotiation. The members of ACEA are competitors in the automobile market place and support free and fair competition as a trade policy and a legal concept.

ACEA is an Economic Interest Grouping. Its headquarters are based in Brussels and made up of the Secretary General and the Secretariat. In 1995 and 2004, ACEA opened additional offices in Tokyo and Beijing.

Technical expertise and advisory input comes from over twenty different working groups, made up of experts from the member companies.

ACEA was established as a response to the gradual shift to Brussels of government responsibility for many of the complex economic, social, technical and legal issues resulting from closer European integration. The origin of ACEA largely arose from the need to represent the technological, industrial and commercial contributions and interests of its member companies. ACEA produces regular publications, press releases and other material. These can be found on the ACEA website and are updated regularly.

We compose the working groups according to the agenda”

What kind of communication do you have with your members? For example, how often do your members gather and hold meetings?

The Board of Directors is composed of the Chief Executive Officers (CEOs), Chairmen or Presidents of the automobile companies which are members of the Grouping. The Board has authority to take decisions on all relevant issues and elects, within its circle, a President for one year, with the possibility of re-election once more. The decisions of the Board are prepared by a Joint Committee, composed of senior executives of the members and chaired by the Secretary General. If needed, specific issues may be discussed beforehand by a more specialised Committee.

The Full BoD meets about 3 times a year, but the technical working groups and executive meetings are more regular. The various working groups meet at their own pace, depending on the degree of work and engagement on the topic.

Could you please give us some information about your researches?

We focus on topics in response to the legislative timetable and media interest. As the EU is our major institutional interlocutor, our work rotates around their regulatory projects for the industry. Accordingly, publications often respond to this timetable.

ACEA also publishes the annual statistical Pocket Guide, the annual Economic Report, the normally bi-annual Industry Report and various other publications, such as the Scientific Advisory Group (SAG) reports, which are released on a case-by-case basis.

Additionally, ACEA releases regular statistical press releases on the production and registration of new vehicles, both passenger cars and commercial vehicles.

What kinds of activities do the Working Groups perform?

The Working Groups are formed in response to the need to address the issue raised. Recently created Working Groups include the Automotive Aftersales Working Group, and the Corporate Social Responsibility Working Group, which were founded in order to coordinate industry responses to those issues.

Not all Working Groups produce studies or reports, and those that do, do so on a variable timetable. Frequently studies are commissioned by ACEA to be carried out by independent third parties.

The last five years have seen a period of continuous decline in total new passenger car registrations”

What is the current situation of the automotive industry in the world? How would you evaluate the performance of the automotive market, especially the European market, in 2012?

The five years since 2007 have seen a period of continuous decline in total new passenger car registrations in the EU overall, and the market is expected to be challenging for at least another year. This is due to the ongoing debt crisis in the EU, which is acting as an anchor on European domestic demand.

Globally, the market for passenger cars is more buoyant, with higher sales in the US and the emerging market. However, ACEA does not keep statistics on global markets. For more detailed information, please go to http://oica.net/category/production-statistics/

What do you think is the top priority in European automotive industry and market?

European automobile manufacturers are committed to ongoing production in Europe through the difficult economic situation. Presently, demand is depressed through weak consumer confidence and poor access to credit, which is having a profound impact on the sector.

Further, increased trade access is important, as EU manufacturers are facing increasing competition from abroad whilst suffering poor demand in their home markets. In this context, the industry is urging the EU to proceed with Free Trade Agreements with third countries as unilateral tariff and non-tariff barrier dismantlement is likely to result in pressure on domestic production.

What do you think about Turkish automotive sector? What are the importance and role of the Turkish automotive sector in the world and Europe?

Europe and Turkey's automotive industry have a long mutual history, with many European manufacturers sitting production there since the 1950s.

Turkey is one of the world's largest producers – 6th in Europe - with 1,189,131 vehicles produced in 2011 according to OICA – this is a rise of 8.6% year on year, which is evidence of Turkey's place as a growth market in the global automotive sector.

We are headed towards a period of more sophisticated global production.”

Do you think that it is possible to establish cooperation between the members of Turkish and European automotive markets?

Several ACEA members, including Daimler, Toyota and Renault – as well as others - already produce in Turkey, which is evidence of strong links between ACEA and Turkey's automobile industry.

ACEA welcomes links with its global partners as a means for strengthening and unifying the messages of sustainability, competitiveness and social relevance that form the core of its work in Europe.

What kind of a progress do you expect in the automotive industry in the upcoming 5 years?

The industry is going through a transition towards more sophisticated global production of increasingly flexible and technological vehicles. As it branches out into new markets, particularly China, it is evolving to suit local needs and tastes. Domestically, fierce competition means that development and innovation are taking centre stage, resulting in more vehicles and better consumer choice.

Finally, as the technology matures, there will be increasing use of alternate powertrain vehicles, such as EVs and Plug-in Hybrids. These new or recently improved technologies are becoming more and more widespread and are in demand – these represent an area in which the automotive industry can take a lead in developing and improving solutions.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next