GEFCO Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü Birol Karabulut Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Birol Karabulut

GEFCO Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü

“Ülkemizin mevcut lojistik altyapısını iyileştirmeye katkı sunmayı hedefliyoruz”

“Dünya ekonomisi, 2020'de başlayan Covid-19 salgınından büyük bir darbe aldı. Birçok sektör ve şirket gibi biz de durumdan etkilendik. Bu süreçte, sunduğumuz multimodal çözümlerle müşterilerimize her zaman destek olmaya devam ettik ve böylece müşterilerimizin planladığı operasyonlar sorunsuz şekilde devam etti. GEFCO olarak süreci başarıyla yönettiğimizi söyleyebilirim.”

Küresel lojistik sektörü ve önemli trendler hakkında bilgi paylaşır mısınız? Sektörde ne tür yenilikler var?

Pandemi süreci nedeniyle tamamen normalleşememe ve tüketici reflekslerindeki değişen eğilimler göz önüne alındığında sektörde e-ticaret hizmetlerinin ağırlık kazanmaya devam edeceğini söyleyebiliriz. Önümüzdeki yıllarda perakende faaliyetlerinin yüzde 35 - 40'ının e-ticarete kaymasını bekliyoruz. Bu durum aynı zamanda etkin dijital altyapı hizmetlerine yatırım yapılmasını ve güçlü lojistik ağların kurulmasını de kaçınılmaz kılıyor.  Mevcut kargo şirketlerinin bu dönüşüme ve büyümeye vereceği reaksiyon, sektöre yeni oyuncuların katılımı ve yeni stratejilerin oluşmasında belirleyici olacak.

Bu bağlamda içinde olduğumuz dönem bize dijitalleşmenin gelecekte günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olacağını da gösteriyor. Bizim için en önemli olan konu ise son teknolojiyi yakından takip etmek ve uygulamak. Bu nedenle GEFCO olarak,  WiseTech Global tarafından geliştirilen web portalı  GEFCO VISIBILITY'i geliştirdik. GEFCO VISIBILITY sayesinde kullanıcılar gönderiminden rezervasyona ve faturalandırmaya kadar her tür işlemi yönetebilecek.

GEFCO VISIBILITY, forwarding faaliyetleri hakkında bir raporlama modülünü de kullanıcılarına sunuyor. Finansal bilgilere erişim sağlayan bir finans modülü dahil olmak üzere çeşitli modülleri de kullanıcılara sunan GEFCO VISIBILITY ayrıca, istisna yönetimi modülü ile müşterilerin standart sevkiyat sürecinden herhangi bir sapma veya varış işleminin tamamlanması üzerine otomatik uyarıları ve bildirimleri ayarlamasına da olanak sağlıyor.

Buna ek olarak geliştirilen Moveecar, otomotiv ve mobilite şirketleri için araç lojistiği sunmak üzere GEFCO ve harici BT uzmanları tarafından oluşturulan başka bir dijital platform. 2019 yılı sonundan itibaren araç muayene ve onarım hizmetlerine ek olarak Moveecar ve Chronotruck gibi hizmetlerimiz birçok ülkede kullanılıyor. Bu bağlamda, anahtar teslimi hizmetler ve bireysel müşteriler için konsiyerj hizmeti de vereceğiz. İçinde bulunduğumuz bu dönemde ikinci el araç pazarı, sıfır araç pazarının önüne geçti. GEFCO olarak bu sürecin geleceğine hazırlıklı olmamız gerektiğini düşünüyoruz. Şu anda B2B olarak kabul edilen Moveecar projemiz yakın zamanda B2C'ye uyarlanacak. Bunun sonucunda ise, müşterilerimize ikinci el araç taşıma hizmetlerinin yanı sıra depolama, yönetim, değerlendirme, onarım ve seyahat deneyimi de sağlayacağız.

2019'da GEFCO Grup olarak, nakliyecileri ve taşıyıcıları yenilikçi bir dijital platformla birbirine bağlayan Chronotruck'u satın aldık. Chronotruck’ın amacı işletmeler için en iyi nakliye talebi platformunu sunarken, nakliyecilerin de boş yolculuk yapmasını engellemek.

Chronotruck aynı zamanda, işletmeler için en yakın nakliye firmasına erişim ve farklı dijital servislerden oluşan yenilikçi bir portfolyo sunuyor. Bu servislere anlık fiyatlandırma sistemi, konum takibi, teslim belgesi ve e-faturalandırma da dâhil. Dijital platform, nakliyeciler açısından ise yakındaki yükleri alarak akışları optimize etme fırsatı sunuyor. Bu, kamyonların tam kapasite ile çalışmasına olanak sağlıyor. Chronotruck bu sayede şimdiye kadar 9 binden fazla müşteriye hizmet sağladı.

“Değişime hızla adapte olabilen ve yenilikleri başarıyla uygulayabilen şirketler pazardaki yerlerini korumaya devam ederken, diğerleri ciddi müşteri kayıplarıyla karşılaşacak.”

Lojistik sektörü perspektifinden salgının etkisiyle dünya ticaretinde yaşanan gelişmeleri yorumlayabilir misiniz?

Dünya ekonomisi, 2020'de başlayan Covid-19 salgınından büyük bir darbe aldı. Birçok sektör ve şirket gibi biz de durumdan etkilendik. Ancak bu süreçte sunduğumuz multimodal çözümlerle müşterilerimize her zaman destek olmaya devam ettik. Yürüttüğümüz çalışmalar sayesinde müşterilerimizin yapmayı planladığı operasyonlar sorunsuz bir şekilde devam etti. Bu anlamda GEFCO olarak süreci başarıyla yönettiğimizi söyleyebilirim.

Özellikle Covid-19 sürecinde Avrupa'da belirli noktalara ulaşmak çok zor olsa da 2020’nin ilk aylarında 116 ülkedeki organizasyon yapımızla tüm uluslararası kargo taşımacılığı yapan müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşıladık. Hava ve Deniz alanındaki uzmanlığımızla da her zaman müşterilerimize benzersiz entegre çözümler sunmaya devam ediyoruz. Bu başarımızı diğer GEFCO departmanları ile yakın çalışmalarımıza borçluyuz.

“Pandemiden sonra yeni trendler ortaya çıkacak”

Pandemiden sonrası için öngörüleriniz nelerdir?

Pandemiden sonra yeni trendlerin ortaya çıkacağını da belirtmek isterim. Değişime hızla adapte olabilen ve yenilikleri başarıyla uygulayabilen şirketler pazardaki yerlerini korumaya devam ederken, diğerleri ciddi müşteri kayıplarıyla karşılaşacak. İçinde bulunduğumuz dönemde iş dünyası, mevcut krizi yönetmeye ve işin devamlılığı için alternatif sistemler ve yaklaşımlar aramaya devam ediyor. Şu anda dünya ticaretinde talep ve tedarik zinciri, stratejik ürünler, güvenlik ve lojistik gibi kavramlar oldukça sık tartışılıyor. Bu nedenle işletmelerin hızlı tedarik zincirlerine sahip olması ve dijitalleşmeye büyük önem vermesi gerekiyor.

Pandeminin lojistik sektörüne etkileri nelerdir? Yakın ve orta vadeli beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?

Covid-19 aşısının keşfedilmesi ve dünya çapında başarılı olacağına inanılması karşımıza iyimser bir senaryo çıkardı. Bu nedenle 2021'in ikinci çeyreğinden itibaren dünya ticaretinde en az % 8'lik bir büyüme beklentisi şu an tüm pazarlara hakim durumda. GEFCO Türkiye olarak büyüme beklentilerimizi bu iyimser senaryoyu baz alarak öngörüyoruz.

Yine pandemi döneminde klasik ve mevcut modellerin yanı sıra inovasyona dayalı yeni ulaşım ve lojistik modellerine olan ihtiyacın önemini anladık. Bitmiş araç lojistiği ve Çin Treni alanında hayata geçirdiğimiz TRANSANADOLU projemiz ise bu alanın en başarılı örneği oldu. 2021’de de bu alandaki gelişimimizi sürdürmek istiyor, hedef pazarlarımızdan biri olan Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerine sevkiyat faaliyetlerimizi artırmayı hedefliyoruz.

Türkiye'deki lojistik sektörü açısından yeni dönemde sunacağınız ek hizmetler ve teknolojik imkanlarınızı paylaşır mısınız?

Türkiye'nin ihracatı yüzde 60-70 ithal girdilere bağlı. Döviz kurlarındaki dalgalanma, bu tür ülkelerde ithal girdilerin fiyatını artırıyor. Dolayısıyla ülkenin ihracat hacmini de büyük ölçüde etkileniyor.

GEFCO Türkiye olarak bu durumun farkında olduğumuz için grupaj hatlarımızı genişletmeye devam ediyoruz. İspanya, Fransa, Belçika, Hollanda, Almanya, Çekya, Slovakya ve Polonya'ya çift yönlü yeni haftalık grupaj hattımız sayesinde, GEFCO Türkiye'nin grupaj ve özel çözümlerden oluşan karayolu taşımacılığı çözümlerini güçlendiriyoruz. Bu yeni grupaj hattı çözümleri, GEFCO'nun belirli toplama ve teslim tarihleri sunan ve tüm gönderi ihtiyaçlarınızı karşılayan CLASSIC Groupage çözümünün bir parçası. Ayrıca özel taşıma çözümlerimizle tam kamyon (FTL) ve parsiyel (LTL) gönderilerini garanti ediyoruz.

Otomotiv sektörüne yönelik sunduğunuz çözüm ve hizmetlerden bahseder misiniz?

Otomotiv, artık bir taşıttan çok biz hizmet türü olarak tanımlanıyor. Üreticiler de hizmetlerini mobilite olarak adlandırıyor. Araç üreticileri ise bu hareketliliğe önem veriyor.

Bu kapsamda GEFCO olarak, TRANSANADOLU hizmetimizle kapıdan kapıya lojistik hizmeti sunmaya devam ediyoruz. İzmit'te GEFCO vagonlarına yüklenen araçlar Ankara ve Mersin'e teslim ediliyor. Haftada üç kez Ankara'ya demiryolu seferleri yapılacak. İzmit'teki GEFCO şirket komplekslerinden yüklenen arabalar iki gün içinde Ankara'ya teslim edilecek. Öte yandan İzmit'ten Mersin'e tren iki haftada bir olacak ve bayinin adresine kapıdan kapıya teslimi beş gün sürecek.

Bu süreçte GEFCO, Türkiye'deki otomotiv tedarikçileri ve otomotiv müşterileri için rezervasyon, teslimat öncesi ve sonrası hizmetler, belge yönetimi ve sigorta gibi hizmetler de sunacak.  Ek olarak, yarı kapalı, çift katlı, otomobil taşıyıcı GEFCO vagonları, arabaları hidrolik ısmarlama rampa sistemi ile güvenli bir şekilde taşıyacak. Her TRANSANADOLU demiryolu seferiyle 40 araç taşıyıcı yoldan kaldırılacak ve trafiğin rahatlamasına katkı sağlanacak. Sonuç olarak GEFCO'nun yeni servisi Ankara'ya haftada 690, İzmir ve Mersin'e ise 230 araç taşıma kapasitesine sahip olacak.

GEFCO Küresel’de GEFCO Türkiye'nin önemi nedir?

GEFCO, Türkiye'deki faaliyetlerine 19 yıl önce 10 çalışanıyla başladı. Bugün ise 280 çalışanıyla Türkiye'de büyümeye devam ediyor. Şu anda GEFCO Türkiye olarak karayolu, deniz, hava, depolama ve gümrük işlemlerini yöneterek farklı sektörlere tam hizmet ve özel çözümler sunuyoruz.

GEFCO Türkiye aynı zamanda Orta Doğu ülkelerinin de merkezi. Bu ülkeler arasında Irak ve BAE bulunuyor. Ortadoğu bölgesinin başarısında Türkiye'deki GEFCO ekiplerinin önemli bir payı var. Suudi Arabistan'da kurulan bir ortak girişim olan ALS ise bunun en son örneği.

Önümüzdeki yıl için hedef ve projelerinizden bahseder misiniz?

Uluslararası kara taşımacılığı için intermodal taşımacılığa yatırım planları uygulamayı planlıyoruz. Sürekli gelişen küresel bir ağın parçası olmak, bize büyüme açısından büyük avantaj sağlıyor. Kuzey Afrika ve BDT ülkelerinin büyüyen potansiyeli, Türkiye için önemli bir konumda. Bu doğrultuda Kuzey Afrika ve BDT bölgelerindeki iş hacmimizi de artırmayı planlıyoruz.

Türkiye büyük bir pazar ve önemli bir geçiş noktası, konumu itibarıyla önemli lojistik avantajlara sahip.  Ülkemizin mevcut lojistik altyapısını iyileştirmek, üretimi ve ihracatı artırmak için bu lokasyonun avantajlarını kullanma vizyonuyla çalışmaya devam ediyoruz.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next