Covid-19’un Küresel Otomotiv Sektörüne Etkisi Raporu Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

LMC, “COVID-19’un Küresel Otomotiv Sektörüne Etkisi” raporunu yayınladı

“COVID-19 salgınının küresel otomotiv endüstrisi üzerindeki etkisinin oldukça güçlü olacağı tahmin ediliyor. 2020 için, Ocak ayında yıllık %2,5 büyüme öngörülürken COVID-19 salgınının hızla yayılmasıyla beraber küresel GSYİH büyümesi tahminleri önemli ölçüde azalarak sıfırlandı.”

COVID-19 salgını, dünya nüfusu ve ekonomisi üzerinde benzeri görülmemiş bir belirsizlik ve risk ortaya çıkardığından LMC, küresel otomotiv endüstrisi üzerindeki etkinin oldukça güçlü olacağını ve yüzdelik düşüşün Büyük Durgunluk’ta yaşanandan daha kötü olmasını bekliyor. Çevre son derece dinamik kalırken, LMC şu anda 2020 Küresel Hafif Araç satışının 77 milyon adedin altına düşeceğini öngörüyor. Bu da 2019 satışlarından yaklaşık 14 milyon adet yani %15 daha az. Küresel karşılaştırma için şunu örnek verebiliriz: Hafif Araç satışları 2007-2009 yılları arasında 6 milyon adet, yani 64 milyona düşmüş, iki yılda -%8,7 düşüş yaşanmıştı. Bu dönemde CAGR (bileşik yıllık büyüme oranı) %4,5 düşmüştü.

Ekonomik zemin hızla kötüleşti. Küresel ekonomi zaten durgunluk içindeydi. GSYİH büyüme beklentileri, çoğu ülkede negatif bir hal aldı. Ocak ayında yıllık %2,5 büyüme öngörülürken küresel GSYİH büyümesi tahminleri önemli ölçüde azalarak 2020 için sıfırlandı.

Dünyadaki çoğu büyük pazarda normal tüketici ve ticari faaliyetler kitlesel olarak kilitlendi. Bu da ekonomik şokun önemli bir parçasını oluşturuyor. Birçok OEM, virüsün yayılmasını yavaşlatmak için nüfus kontrolleri uygulandığından Avrupa, Kuzey Amerika ve Asya'nın bazı bölgelerinde montajı durdurdu. İşsizliğin dünya genelinde önemli ölçüde artması bekleniyor ve işler normal faaliyetine dönmeye başlasa bile, uzun vadede de araçlar gibi büyük satın alımlar da etkilenecektir.

LMC ayrıca COVID-19 etkisinin 2020'nin ikinci çeyreğine kadar devam ettiği veya üçüncü ve dördüncü çeyrek sonlarında tekrarladığı bir senaryoyu da modelliyor. Eğer bu gerçekleşecek olsaydı, Küresel Hafif Araç satışlarının %20'den fazla düşmesini ve satış adetlerinin de 69 milyona düşmesini beklerdik. Böyle bir senaryo 2021'i ve uzun vadeli iyileşme modelini daha fazla riske sokacaktır.

Bu, küresel otomotiv pazarı için yüksek bir risk. Ancak 2008-2009’daki “Büyük Durgunluğu” deneyimledikten sonra daha sağlıklı bir konuma gelen otomotiv sektörü, bu riskle başa çıkabilir. Ek olarak politika yapıcılar mali kriz sırasında birkaç yıl süren, büyük para ve mali destek paketlerini birleştiren bu krizde birkaç haftada harekete geçti. Geri dönüşler mükemmel olmayabilir, ancak bu tür eşgüdümlü çabalar daha hızlı bir iyileşme sağlanmasına yardımcı olacaktır.

2020 Global Hafif Araç Revizyonu

Sadece iki ay önce ve COVID-19'un patlak vermesinden önce LMC, Küresel Hafif Araç satışlarının 2019 ile aynı seviyelerde, yaklaşık 90,1 milyon adet olmasını öngörüyor; ABD, Batı Avrupa ve Japonya da dâhil olmak üzere birçok büyük pazarın 2020'de daralmasını bekliyordu. Çin'de otomotiv satışları son iki yıldır zaten düşüyordu. Piyasanın 2020'de köşeyi dönmesi ve küçük hacimli büyüme beklentileri vardı.

Yavaşlayan bir ekonomide bazı büyüme rüzgarları esse de arka planda ticarette hala bir risk devam ediyor. Bu şartlar altında küresel pazar kaos içinde. Bu durumun bir müddet daha devam etmesi muhtemel.

Dünya pazarlarının, COVID-19 salgınının etkisinden kaçamayacağını öngörülüyor. Çin’de ise işler normale dönüyor. Ancak bu durum geçici mi yoksa ülke istikrarlı mı, henüz belli değil.

2020 tahmin revizyonunu değerlendirirken, hiçbir pazarın COVID-19 salgınının etkisinden kaçamayacağını görüyoruz. LMC, Çin, Kuzey Amerika ve Batı Avrupa’nın her birinden yaklaşık 3 milyon adet çıkarmış ve böylece tüm üretim hacminin üçte ikisinden fazlasını çıkarmıştır. Çin’de işler normale dönüyor, dolayısıyla ülke en kötüyü atlatmış gibi görünüyor. Ancak bu durum geçici mi yoksa ülke gerçekten istikrarlı mı, henüz belli değil. Avrupa ve ABD artık salgının merkezi haline geldi. Bu nedenle aşağı yönlü maddi risk ihtimali devam ediyor.

Hindistan için en son revizyonlar, ülke 21 gündür kapalı olduğundan önemli bir kesintiyi içeriyor. 2020'de satışların 2019'a göre yaklaşık %20 oranında düşmesi bekleniyor. ASEAN-5 pazarının 500 bin adet veya %14 oranında azalması ve İran'da pazarın üçte birden fazla oranda düşmesi bekleniyor.

Güney Amerika pazarı, 2019’daki öngörülerin %27 altında

Güney Amerika hem salgınlarda hem de agresif tepkilerde diğer pazarların bir-iki hafta gerisindeydi, ancak şimdi bu değişti. Arjantin 12 günlük zorunlu bir karantinaya başlarken Brezilya'daki bazı eyaletler iki haftalık bir süre boyunca kapanma uyguluyorlar. Sonuçta, bölgede 1,2 milyon adet düşüş yaşandı. Pazar, 2019'daki göre beklentilere göre %27 daha düşük gerçekleşti.

LMC Automotive’nin küresel analist ekibi gelişen durumu izlemeye devam ediyor ve görünümü değerlendirirken daha fazla güncelleme yapacağız.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next