Mobilite Sektöründe büyümenin lokomotifi teknoloji iş birlikleri Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Mobilite sektöründe büyümenin lokomotifi teknoloji iş birlikleri

Mobilite sektörü şirketleri, talep kalıplarının değişim göstermesiyle birlikte operasyonel verimliliği güçlendirmek için dijitalleşme ve büyük veri analizi girişimlerine yatırıma yöneliyor.

Dünya genelinde coğrafi farklılıklardan dolayı talep kalıplarının çeşitlilik göstermesi ile birlikte mobilite şirketleri teknoloji alanında yaşanan dönüşüme yönelik yeni açılımlar gerçekleştiriyorlar.  Bu köklü değişim sürecinde dünyanın en büyük 20 otomotiv ve ulaşım şirketi liderinin özellikle 2019 yılı başından bu yana verimliliklerini korumak adına dijitalleşme ve büyük veri analizi girişimlerine hız verdiklerine şahit olduk. Ancak yine de bölgesel gelişmelerin global çapta mobilite sektörünün ana gündem maddesi olmaya devam ettiğini söyleyebiliriz. Faaliyet giderleri, yeniden yapılanma girişimleri ve dönüşüm ise şirketlerin diğer önemli odak alanlarını oluşturuyor.

Mobilite sektörünün 2019 yılı sonuna kadar gündeminde olacak ve sektörün büyümesine yön verecek 10 temel konu ise şöyle:

  1. Coğrafi gelişmeler – Bölgesel pazar koşulları

Makroekonomik belirsizliklerin devam etmesi ve düzenlemelerin getirdiği kısıtlamalar gibi faktörlerin Hindistan ve Çin’de satın alma faaliyetlerini aşağı yönde etkilediğini görüyoruz. Buna karşın, ABD pazarında otomobilden hafif kamyonet ve hibrit araçlara geniş çaplı bir geçiş yaşanıyor. Kamyonet satışları nakliye ve teslim sistemlerinin gelişmesiyle birlikte rekor seviyelere ulaştı. Latin Amerika’da ise büyümedeki yavaşlama ve piyasalarda volatilitenin etkisiyle istikrarsız seyir devam ediyor.

  1. Faaliyet giderleri – Ham madde maliyetlerindeki gevşeme şirketleri destekliyor

Önemli para birimlerinin dolar karşısında değer kaybetmeyi sürdürmesi ile birlikte fiyat artışları yüksek enflasyonla mücadelede pazarları destekliyor. Çok sayıda şirket fiyatlama aksiyonları ve yeniden yapılanma programları gibi alanlarda sağladıkları faydanın yanı sıra ham madde maliyetlerinde gevşeme olduğunu belirtiyor. Ar-Ge harcamaları ise şirketlerin araç tasarımı, elektrikli ve sürücüsüz araç teknolojilerini önceliklendirmesi yüksek seyrini koruyor.

  1. Yeniden yapılanma girişimleri – Yüksek büyüme sağlayan segmentlere odaklanılıyor

Sektör genelinde mevcut ve gelecek dönemler için portföyler gözden geçirilerek kaynaklar en çok büyüme potansiyeli taşıyan alanlara yönlendiriliyor. Otomotiv şirketleri, ürün segmenti, bölge, müşteri ve program alanlarında daha fazla görünürlük kazanıp bunu finansal getiriye çevirmek amacıyla iş kollarını yeniden şekillendiriyor. İmalat kapasitesi ve çalışan sayısı da bölgelere göre yeniden düzenleniyor.

  1. Mobilitenin dönüşümü – Elektrikli araçlarda güncelleme yolda

Çin başta olmak üzere çeşitli ülkelerden orijinal ekipman imalatçıları sıfır emisyonlu ve yüksek performanslı araç üretimine öncelik veriyor. Ticari araç üreticileri ise mobilite endüstrisinin madencilik sektörü özelinde sürücüsüz araç kullanımının benimsenmesinde bir dönüm noktasında olduğunu düşünüyor.

  1. Ürün dönüşümü – Değişen talep kalıpları inovasyonu beraberinde getiriyor

Pek çok otomobil üreticisi ölçeklendirebilir akıllı araç tasarım sistemlerine geçiş sürecinde olduklarını açıkladı. Bununla birlikte nakliye alanında faaliyet gösteren şirketler haftanın yedi günü hizmet sunarak hızın ve müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik yetkinliklerini iyileştiriyorlar. Yolcu aracı üreticileri kamyonet, SUV, crossover ve performans araçlarına küresel talebin artması ile birlikte sermaye dağılımlarına yön veriyorlar.

  1. İnorganik büyüme - Birleşme & Satın Almalar, Ortak Girişimler ve İşbirlikleri

Pazarın payının artırılması, maliyetlerin azaltılması, ürün ve hizmetlerde inovasyon yapılması ve teknik yetkinliklerin güçlendirilmesi amacıyla çok sayıda sektör oyuncusu ve tedarikçi teknoloji şirketleri ile işbirlikleri gerçekleştiriyor. Ulaştırma şirketleri, hizmet portföylerini ve hizmet sundukları coğrafi alanı genişletmek için nakliye çözümleri sunan firmaları satın alıyorlar. Yolcu aracı şirketleri ise elektrikli ve iç yakımlı motor araç segmentlerinin gelişimi için işbirlikleri yapmayı tercih ediyor.

  1. İşletme sermayesi ve nakit akışı yönetimi – Tedarik zincirinde esneklik artırılıyor

İşletme faaliyetlerinden gelen kısa vadeli nakit akışı pek çok şirkette gelişme göstermeyi sürdürse de bazı şirketler talepteki dalgalanma ve yeniden yapılanma maliyetlerinin artmasıyla birlikte nakit akışında düşüş kaydediyor. Stokların mikro seviyede doğru sayımı şirketlerin tedarik zincirlerinde esnekliği artırdığı bu dönemde önemli bir öncelik haline geliyor. Yolcu aracı şirketleri 2019’un ikinci yarısında bayi stoklarında büyüme öngörmüyor.

  1. İmalat ve tedarik zinciri yönetimi – Üretimi ve tedarik zincirini modernleştirme

İmalat maliyetlerini düşürmek ve verimliliği artırmak amacıyla birden fazla yıla yayılarak gerçekleştirilen programlar 2019’un ikinci yarısında da olumlu sonuçlar vermeyi sürdürüyor. Esnek üretimin benimsenmesi, ekipman ve süreçlerin standardizasyonu bazı yolcu aracı şirketlerinin yaptığı sermaye yatırımı miktarını aşağı çekti. Çok sayıda otomobil üreticisi de elektrikle işletme, siber güvenlik koruması ve gelişmiş aktif güvenlik sistemlerini entegre eden dijital araç platformlarını benimsiyor.

  1. Düzenleme konuları -  Emisyona ilişkin politikalar sıkılaştırılıyor

Dünya genelinde otomobil üreticileri, düzenlemeler uyum maliyetleri ve sertifikasyon işlemlerini artması ile birlikte karbondioksit gereksinimleri doğrultusunda portföylerini aktif bir şekilde güncelliyor. Hindistan ve Çin’de uygulanmaya başlanan erken dönem emisyon standartları otomobil üreticilerin son on yılda karşı karşıya kaldıkları en büyük zorluk olarak görülüyor. Fransa’nın araç filosu yenileme programı kapsamında teşvikleri azaltmasının yılın ikinci yarısında talebi etkilemesi bekleniyor.

  1. Organik büyüme – Üretim, strateji ve inovasyon

Şirketlerin yeni ürün geliştirme ve dijital teknolojilere yönelik harcamalarını artırdıklarını gözlemliyoruz. Ticari araç şirketleri ilgili sektörlere sunmak üzere elektrikli araç teknolojisine yönelik yeni tasarımlar üzerinde çalışırken, ulaştırma şirketleri ise büyük ölçekli e-ticaret müşterileri için yeni ürünler geliştirmeye odaklanıyor. Bu alanda teknoloji yetkinliklerinin kapasitenin artırılmasına yönelik olarak kullanıldığı görülüyor.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next