Center for Automotive Research Başkanı & CEO’su Carla Bailo Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Şehirler ve ülkeler elektrikli araçlar için regülasyon ve politika üretmeye devam edecek

“Gelecekte e-mobilite, otomotiv sektörü üzerinde çok büyük bir etkiye sahip olacak. Bu etkiyi zaten çoktandır gözlemleyebiliyoruz. Dünyadaki otomotiv üreticileri küresel standartları ve politikaları birbiriyle uyumlu hale getirmek için birlikte çalışmalı. Bu durum aküler, şarj istasyonları ve otonom araçlar için güvenlik standartlarının tutarlı ve uyumlu olması gerektiği anlamına geliyor.”

Teknolojik gelişmeler göz önüne alındığında, ülkeler arasındaki rekabet dinamiklerini destekleyebilecek gerekli altyapı çalışmalarının neler olduğunu düşünüyorsunuz?

Teknoloji, büyük bir hızla gelişiyor. Teknolojiye hem ürün geliştirme hem de toplum yönünden de bakıyoruz. Otomotivdeki değişim müşteri deneyimine yöneliktir ve bu tamamen müşterinin ihtiyaçlarını karşılamakla ilgilidir.

Mobilite de insanları veya eşyaları bir yerden bir yere taşımaktan çok daha farklı. Mobilite, topluluklar için önemli fırsatlar sağlar. Toplumumuzdaki sorunları gerçekten çözmek için teknolojinin kullanımına ilişkin daha fazla araştırmaya ve mobiliteye (işlere, sağlık hizmetlerine, eğitime olan) erişimi mümkün kılmaya ihtiyacımız var.

Bağlanabilirlik, çağımızda önemli bir gündem maddesi olmaya devam ediyor. Bağlanabilirliğin faydaları nelerdir? Bu konudaki çalışmalarınız ve önerileriniz neler?

Bağlanabilirlik, bir bireyin sahip olduğu her şeye ulaşmaktır. Arabamız; evimizle, buzdolabımızla iletişim kuracak ve buzdolabımızı doldurmak için gerekenleri sipariş edeceğiz. Bu kolaylıklar ilgi çekici başka şeylere odaklanabilmeyi sağladığı için daha fazlasını istemeye devam edeceğiz.

Ancak bu gelişmelerin siber güvenlik ve gizlilik açısından sorun yaratması da mümkün. Bu boşluğun kapatılmasını sağlamak için daha fazla çalışmaya ihtiyaç var.

 “Büyük veri daha da büyüyecek”

Günümüzde, büyük veri çok önemli bir kavram ve dijitalleşmeyle birçok sektörü yönlendiren bir konu haline geldi. Büyük veri ve yönetimi ile ilgili küresel gelişmeler nelerdir? Önümüzdeki beş yılda büyük veri ile ilgili hangi önemli gelişmelerin yaşanması bekleniyor?

Mobilite verilerinin 2,3 trilyon dolar hacminde bir iş alanı olduğu tahmin ediliyor. Bu yüzden kesinlikle büyüyecektir. Mesele şu ki, çoğu şirket büyük miktarda veriyi analiz edebilme ve işlerini geliştirmek için neyin gerçekten önemli olduğunu anlama konusunda uzmanlığa sahip değil. Dahası, bu işi yapacak insan sermayesine de sahip değiliz. Akademi bunun çözülmesinde rol almalı. Şirketlerin de tüm verilerin kullanılabilir olmadığını ve verilere gömülmemek gerektiğini fark etmesi gerekir. Büyük veri daha da büyüyecektir.

Şirketler veriyi daha akıllıca analiz etmeli, daha sonra işlerini daha iyi hale getirmek ve müşterilerin yaşamlarını iyileştirmek için kullanmalıdır.

Yapay zekânın önümüzdeki yıllarda teknolojiyi nasıl etkileyeceğini düşünüyorsunuz? Üretim sektörlerinde ne gibi yenilikler öngörüyorsunuz? Sektörler ve meslekler geleceklerini nasıl planlamalı?

Yapay zekâ (YZ) pek çok sektörde olduğu gibi, evlerde de büyümeye devam edecektir. Sürekli tekrarlayan işler robotlar veya cobotlar tarafından yönetilebilir.

Problemleri, bir montaj hattı kurulmadan veya müşterilerden önce bulmak için robotlar kullanılacaktır. Ses tanıma da dahil olmak üzere YZ hızla büyümeye devam edecek.

Dikkat dağılması bir sorun, bu nedenle gözlerini yoldan, kaldırımdan ayırmaması konusunda VR (Virtual Reality - Sanal gerçeklik) kesinlikle mobilite sektörüne yardımcı olacak.

Otonom araç bakış açısıyla YZ, makine öğrenmesini sağlamak için bir zorunluluktur, böylece aracın beynine bir sürücü gibi düşünmesi ve davranması, birkaç senaryoyu öngörmesi öğretilebilir.

Yapay zekâ ve makine öğreniminin çoğu simülasyon yoluyla yapılacak, ancak bazılarında yol deneyimi her zaman gerekli olacaktır.

Yapay zekâ ve nesnelerin interneti ile ilgili son gelişmeler nelerdir?

Yapay zekâya ilişkin son gelişmeler üretimde gerçekleşiyor (kaliteyi artırmak, yeni parça tasarımlarını hızlıca doğrulamak, garantiyi geliştirmek veya önlemek). Bu veriler hızlı bir şekilde üretim tasarım döngüsünde geri bildirime dönüşüyor ve diğer tüm ürünler için öğrenilen dersler hızla dahil ediliyor. Nesnelerin interneti açısından, bilgisayar taramasından elde edilen veriler ve otomotiv onboard sistemleri yeni ürün geliştirmeye ve mevcut sistemleri hızla iyileştirmeye yardımcı olmaya devam ediyor.

2019’da otomotiv pazarının küresel performansını nasıl değerlendiriyorsunuz? 2020 tahminlerinizi bizimle paylaşır mısınız?

2019 ve 2020, otomotiv sektörü için yeni dengelerle, farklılıklarla dolu olmaya devam edecektir. Yeni oyuncular ve ürünler hızla pazara girecek. Müşteri tarafından talep edilen ürün portföyü büyümeye devam edecek ve bunu global düzeyde yönetmek stresli olacaktır.

Otomotiv şirketlerinin bu seviyede yatırımların maliyetinden kurtulabilmesi için daha birçok ortaklık ve birleşme göreceğiz. Bunun ötesinde, ekonomik olarak daha fazla ortaklığa ihtiyaç olacağına işaret eden yatırımlar için, kâr ve dolar miktarını daha da artıracak olan satış hacminde bir düşüş olacaktır.

 “Gelecek on yılda tüketiciler, üreticilerden yeni modeller değil, araçlarının bilgisayarları ve cep telefonları gibi sürekli ‘güncellenmesini’ bekleyecektir. Şirketlerin bunu yönetmesi için dönüşmeleri gerekecek ve bu geleceğin tüm otomotiv şirketleri için önemli bir sınav olacaktır.”

Önümüzdeki on yılda otomotiv teknolojilerinde ne gibi gelişmeler bekliyorsunuz? Gelecekteki teknolojilerin neler olacağını ve hangilerinin öne çıkacağını düşünüyorsunuz?

Gelecek on yılda pek çok gelişme yaşanacak. Hem içten yanmalı motorlar (ICE) hem de elektrikli araçlar teknolojide yenilikler gerektirir. ICE, aynı kapasitelere sahip olarak küçülmeye devam edecek. Menzil, ağırlık, dayanıklılık ve maliyet açısından önemli buluşlar içeren yeni akü teknolojisi görülmeye devam edecek.

Katı hal aküleri bu zaman diliminde veya kısa bir süre sonra gelişecektir. Tüm ürünlere daha güvenli teknolojilerin dahil edilmesini sağlamak için performansı ve maliyeti büyük ölçüde artıracak olan katı hal lidarı da sunulacak.

ADAS (gelişmiş sürücü destek sistemleri) sürüş sırasında insan hatasını ortadan kaldırmak için YZ ile geliştirilecek ve daha fazla ürüne dahil edilecek. Ürün geliştirme döngüsünün tamamının araç ömrü açısından büyük ölçüde azaltılması olası görünüyor.

Mobilite servis şirketlerinde bulunan otonom araçların tasarım planlarındaki değişiklikler hiçbir zaman durmayacak. Çeşitli bileşenlerin dayanıklılık döngüleri, binek araçların montaj şeklini değiştirecektir.

Tüketiciler, üreticilerden otomobil modellerini değiştirmelerini değil, araçlarının tıpkı bilgisayarlar ve cep telefonları gibi sürekli “güncellenmesini” bekleyecektir. Şirketlerin bunu yönetmesi için dönüşmeleri gerekecek ve bu geleceğin tüm otomotiv şirketleri için önemli bir sınav olacaktır.

Otomotiv ve yazılım sektöründe yeni teknolojiler kapsamında ne tür yatırımlar yapılmalıdır?

Yukarıdaki sözünü ettiğim gibi, her tür teknolojinin yatırıma ihtiyacı olacak. Hiçbir şirket küresel ölçekte bu unsurları görmezden gelemez, yoksa hayatta kalamazlar. Bunu yapamazlarsa, birlikte çalışmak için başka bir şirketle birleşmeleri gerekir.

Artan rekabet ortamını ve yeni eğilimleri göz önüne aldığımızda, sektörde küresel olarak hangi eylemlere ihtiyacımız olduğunu düşünüyorsunuz?

Dünyadaki otomotiv üreticileri küresel standartları ve politikaları birbiriyle uyumlu hale getirmek için birlikte çalışmalı. Bu durum aküler, şarj istasyonları ve otonom araçlar için güvenlik standartlarının tutarlı ve uyumlu olması gerektiği anlamına geliyor.

Bir aracın beyni, ülke sınırları dışına çıkınca değişmez. Bu nedenle hizmet sağlayıcılar karmaşıklığı azaltmak ve ortak unsurları oluşturmak için otomotiv üreticileriyle birlikte çalışmalıdır.

e-Mobilite’nin sektörümüzü nasıl etkileyeceğini düşünüyorsunuz?

e-Mobilite, otomotiv sektörü üzerinde çok büyük bir etkiye sahip olacak, aslında çoktandır bu etkiyi gözlemleyebiliyoruz. Tesla, geleneksel otomotiv sektörünün ezberini bozdu.

Şehirler ve ülkeler elektrikli araçlar için regülasyon ve politika üretmeye devam edecek; otomotiv üreticilerinin de devamında bu talepleri yerine getirmesi gerekecek.

Genel olarak sektör üreticilerinin emisyona yönelik sıfır eylem planlarını ve stratejilerini değerlendirir misiniz?

Tüm otomotiv şirketleri, kamunun gereksinimlerine, düzenlemelere uygun olarak portföylerini elektrikli hale getirmek için net stratejiler açıkladı. Otomotiv üreticileri düzenlemelere ve müşterilerinin taleplerine uymak zorundadır. Bu düzenlemelere, hem mevcut hem yeni araç teknolojilerine küresel düzeyde uzun bir süre hizmet sağlamakla da yükümlüler.

Türkiye'nin otomotiv endüstrisi hakkında ne düşünüyorsunuz? Türkiye’nin otomotiv endüstrisinin dünyadaki önemi ve rolü nedir?

Türkiye, yapay zekâ ve otonom sistemler hakkında keskin bilgiye sahip çok sayıda akademisyenin yetiştirilmesi de dahil olmak üzere çeşitli şekillerde otomotiv endüstrisinde liderliğini sürdürmüştür.

Ayrıca, Türkiye’nin üretimde de güçlü bir rolü var. Ülkedeki yeni akıllı fabrikalar son teknolojilerle donatılmış. Bunlar, Türkiye’nin küresel otomotiv sektörüne öncülüğünü sürdürmesi için çok iyi bir fırsat.

Center for Automotive Research hakkında

Center for Automotive Research, kâr amacı gütmeyen bir otomotiv “beyin takımı”. Misyonu, otomotiv sektörünün sürdürülebilirliğini teşvik etmek. Merkez bu misyon doğrultusunda kapsamlı araştırmalar yapıyor. Bu çalışmalar otomotiv şirketlerine, geleceğe yönelik doğru kararlar almaları konusunda ışık tutuyor.

Merkezin araştırma konuları ise ticaret ve gümrük vergisi politikaları, iş ilişkileri ve sendika görüşmeleri, elektrik altyapısı dahil olmak üzere elektrifikasyon, yönetmelikler ve politika, üretim (sanayi 4.0, katkı maddesi üretimi), akıllı mobilite, mobilite ortaklıkları ve akıllı şehirlerden oluşuyor.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next