Türkiye Otomotiv Sektörü İkinci El Online Pazar Trendi Şubat 2019 raporu yayımlandı. Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Türkiye Otomotiv Sektörü İkinci El Online Pazar Trendi Şubat 2019 raporu yayımlandı

“INDICATA Türkiye olarak; 2019’da yeni araç pazarının daralmasına paralel olarak, ikinci el araç pazarının daha büyük oranda gelişeceğini tahmin ediyoruz. Bununla beraber, sektördeki tüm paydaşların ikinci el araç satışını yeni araç satışı gibi otomotiv işinin önemli, ayrılmaz, olmazsa olmaz bir parçası olarak görmeye başlayacağını öngörüyoruz.”

INDICATA, “Türkiye Otomotiv Sektörü İkinci El Online Pazar Trendi Şubat 2019” raporunu yayımladı. Şubat 2019’a ait ikinci el online pazar rakamlarının yanı sıra ikinci el sektörünün gelişimi ve bu sektörde başarılı olunması için gerekli olan stratejilere yer veren raporda ikinci el pazarının otomotiv sektörünün olmazsa olmaz bir parçası olduğu vurgulandı. INDICATA Türkiye Satış Direktörü Aslı Göker, rapora ilişkin değerlendirmesinde 2019’un Türkiye için bir geçiş dönemi olacağının altını çizerek şu ifadelere yer verdi:

“Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre; 2018’i yüzde 35 daralmayla 621 bin adet ile kapatan Türkiye Otomotiv Sektöründe, 2019’un ilk 3 ayında süreceği açıklanan ÖTV ve KDV indiriminin sonlarına gelirken yılın ilk iki ayında binek ve hafif ticari araç pazarının yüzde 52 oranında daraldığı görülmektedir. Sektör oyuncuları 2019 için beklentilerini şimdilik 400-450 bin aralığında korumaktalar.

Otomotiv sektörü, üretimi, ihracatı, yan sanayisi ve vergi gelirleriyle, Türkiye’nin lokomotif sektörlerinin başında geliyor ve bu nedenle de pazarın olması gereken 1 milyonluk seviyelere yeniden çıkması gerekiyor. “Yeni Ekonomi Programında” da belirtildiği gibi 2019 Türkiye ekonomisinin dengeleneceği bir geçiş yılı olacak. Diğer yandan KPMG Türkiye’nin yayınladığı “Faiz ve Kur Değişimlerinin Türkiye Otomotiv Pazarına Etkisi” raporuna göre de otomotiv pazarının yeniden 1 milyon seviyelerine ulaşabilmesi 2023-2024 yıllarında mümkün olacak gibi duruyor.

Dünya genelinde özellikle ABD-Çin arasındaki ticaret savaşları, Avrupa pazarının; başta İngiltere’de Brexit’in etkileri, İtalya ekonomisindeki olumsuz gelişmeler ve Almanya ekonomisindeki yavaşlama ve Çin’de son yıllardaki beklenen en düşük büyüme yeni araç pazarındaki gelişimin daha mütevazi oranda kalacağı gerçeğini doğuruyor. Biz INDICATA Türkiye olarak; 2019’da yeni araç pazarının daralmasına paralel olarak, ikinci el araç pazarının daha büyük oranda gelişeceğini, bir yeni araca karşılık 10 adet ikinci el araç satışının gerçekleşeceğini ve sektördeki tüm paydaşların ikinci el araç satışını yeni araç satışı gibi otomotiv işinin önemli, ayrılmaz, olmazsa olmaz bir parçası olarak görmeye başlayacağını öngörüyoruz.”

 

İkinci el alanında başarıya ulaşmak için yol haritası

Raporda ikinci el pazarında başarılı olmak için yapılabileceklere dair önemli ipuçları da sunuldu.

1. Müşteri Deneyimini Geliştirme:

Müşterilerle güvene dayalı bir ilişki kurmak için yetkili satıcıların müşterilerine ikinci el araç satış sürecinde şeffaf süreçlerle hizmet vermeleri, online/offline her iki kanalda da tutarlı bilgiler sunmaları gerekmektedir. İkinci el araç yeni araçtan farklı olarak detaylı fotoğraflanmalı, araç hakkındaki bilgiler yazılı olarak, müşterinin aklında soru işareti oluşturmayacak şekilde detaylı beyan edilmeli, temel hedef yetkili satıcının müşterilerine profesyonel bir hizmet verdiği ve ikinci el araçları hakkında beyan edilen her bilginin doğru olduğu konusunda müşterilerin güveninin kazanılmasıdır.

2. CRM:

Müşteri alışkanlıklarını ve trendleri analiz etmek, hedefleme konularına önem vermek, ürün odaklı değil, müşteri odaklı bir yaklaşım sergilemek çok önemli. Gösterilen her yaklaşımın uzun vadeli bir işbirliği gibi algılanması; amacın müşteriye bir seferlik bir araç satışı olarak bakılmaması gerekmektedir. Bazı yetkili satıcıların tespitlerine göre; ikinci el aracından memnun olan mutlu bir müşteri bir sonraki araç alım kararında aynı yetkili satıcıdan yeni araç alıyorlar.

3. Online-Offline Tanıtımın Mükemmel Uyumu:

İkinci el araç alımında online platformların kullanımı giderek yaygınlaşıyor. Araç almak isteyen her 10 müşteriden 8’i internette araştırma yapıyor. Son dört yılda OEM/Bayi web sitelerinin ziyaretçi oranı yüzde 70 artmış durumda. Müşteriler için bilgiye ulaşmak artık çok kolay ama Türkiye’de genel olarak ana markaların yetkili satıcı teşkilatlarının ortalama yüzde 40’ı hala online dünyada varlık göstermiyor.

4. İkinci el araç yönetimi için IT çözümleri:

OEM’lerin yetkili satıcılarını ikinci el araçlarıyla ilgili doğru yönlendirebilmeleri, araç satışlarını optimize etmeye çalışmaları için, hangi modelin hangi bölgede daha hızlı satılabileceğini, hangi modelin hangi bölgede talep gördüğünü bilmeleri, bu sayede yetkili satıcıların araçlarının çok daha hızlı, satılabilmesini sağlayabilmeleri için dinamik pazarda büyük data analizlerine, online çözümlere ihtiyaçları bulunmakta.

5. Satış Fırsatlarını, Olanaklarını Maksimize Etme:

İkinci el araç işi, hem yeni araç satışında bir fırsat hem de başlı başına mevcut ve/veya potansiyel müşteriye ikinci el araç satışı yaparak, bir gelir merkezi olarak görülmelidir. ABD’de bir yetkili satıcının ikinci el bir araçtan elde ettiği ortalama kâr marjı yeni araç satışının neredeyse iki katı kadar. (İkinci el araç kar marjı yüzde 2,7 / yeni araç kar marjı yüzde 1,2) Hala birçok yetkili satıcı gerek finansmanının tamamını gerek pazarlama / tanıtım bütçelerini, gerekse nitelikli insan kaynağını tamamen yeni araç işine ayırmakta.

6. Sertifikalı İkinci El Araç Programları:

Sertifikalı ikinci el araç programı bu stratejiler içinde en önemlisi olabilir. Bu programlar yetkili satıcılara ikinci el işinde, yüksek marjlı satış imkânı, yüksek devir hızı, yüksek RV (residual value) ve hatta daha fazla yeni araç satış imkânı sağlıyor.

CNW Marketing Research tarafından yapılan bir araştırma gösteriyor ki; sertifika programı bulunan bir markanın ikinci el araç satışı sekiz yıl içerisinde üç katı artmış. Tüketicilerin ilgisi açısından bakılınca; CNW’ye göre müşterilerin yüzde 94’ü 1-3 yaş arasında bir ikinci el araç satın alırken markaların ekspertiz raporuyla, verdikleri ekstra garantiyle, bir marka çatısı altında sertifikalı bir araç tercih ettiklerini söylemişler. Edmund.com anketine göre hem yeni araç hem de ikinci el araç satın almayı düşünen müşterilerin yüzde 85’i sertifikalı bir ürün tercih edeceklerini belirtmişler. Tercih sebepleri içinde “fiyat” kriterinin beklendiği gibi ilk sırada olmaması da oldukça ilginç.


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next