Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv Ana Sayfa > Seçtiğiniz Site Kısmı > 

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv

Turkcell, ODD Genel Kurul Üyeleri ile “İnovasyonla Yeni Bir Dünya” toplantısında bir araya geldi

Turkcell, teknolojinin gücünü hayatımıza katarak, farklı alanlarda 

inovatif çözümler geliştirmeye devam ediyor. Bu inovatif çözümlerden biri de “Turkcell Akıllı Otomobil Platformu”. Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Turkcell Kurumsal Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş ve Turkcell Kurumsal Stratejik Pazarlama Yöneticisi Engin Çomakçı, sektöre özel olarak hazırladıkları platformu, inovasyonla yaratılan yeni dünyada, otomotiv sektörünü hangi fırsatların beklediğini anlattı.

ODD, mobil teknoloji alanındaki yenilikler ve bu yeniliklerin otomotiv sektörüne nasıl fayda sağlayacağı hakkında, ODD Genel Kurul Üyelerini bilgilendirdi. 10 Eylül’de, Çırağan Palace Kempinski’de, Turkcell işbirliğiyle bir toplantı düzenledi.

Açılış konuşmasını ODD Genel Koordinatörü Dr.
Hayri Erce’nin yaptığı toplantıda, Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Turkcell Kurumsal

Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş ve Turkcell Kurumsal Stratejik Pazarlama Yöneticisi Engin Çomakçı, inovasyonla nasıl yeni bir dünya yaratıldığını ve bu yeni dünyada otomotiv sektörünün nasıl yükselebileceğini anlattı.

Turkcell’in liderlik modeli

Turkcell Kurumsal Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş

 

Konuşmasına “liderlik” kavramını anlatarak başlayan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Turkcell’de tüm çalışanların katkılarıyla bir ‘liderlik modeli’ oluşturduk. Bu modele göre lider, davranışlarıyla örnek olur. Dürüst, çalışkan, sürekli öğrenen, yenilikçi, cesur, özgüvenli, mütevazıdır. Lider, takımını harekete geçirir, ikna ve motive eder. İletişimi güçlü, birleştirici ve güvenilirdir. Doğru yönü gösterir. İşini iyi bilir, vizyonuna tutkuyla bağlanır. Liderin doğru yönü göstermesi için işini iyi bilmesi çok önemli. Farklı konularda uzman olmaya kalkınca işini iyi bilme kayboluyor. Dünyada birçok lider var, üniversite mezunu değil ama ana konularına odaklanarak başarıyı yakalamış. Örneğin Apple’ın kurucusu Steven Paul Jobs, üniversite mezunu değil. Ama 13 yaşından itibaren bilgisayara ve teknolojinin geleceğine odaklandı, dünyanın en büyük markalarından birini yarattı.”

“Geleceği iyi okuyup, inovasyon yaratmalısınız”

Projeleri değerlendirirken 3 konuya odaklandıklarını söyleyen Ciliv, sözlerine şöyle devam etti: “Takım arkadaşlarıma her zaman şunu söylerim: ‘Projeyi elinize aldığınızda ilk sorunuz şu olmalı: Müşterimiz kim?’ Turkcell’in 35 milyon müşterisi var ama sizin odağınızdaki müşteri kim? Genç mi? Orta yaşlı mı? Engelli mi? Kamu çalışanı mı? Ev kadını mı? Büfe mi? KOBİ mi? Çünkü her müşterinin ihtiyacı çok farklı oluyor, bunu unutmamak lazım. İkinci odak noktamız fayda. Müşteriye, nasıl maksimum fayda
ve değer yaratırız?
Üçüncü ise fark yaratmak. Rekabette nasıl fark yaratırız? Eğer ürünlerinizle bir fayda sunmazsanız, müşteriyi kaybedersiniz. Fark yaratamıyorsanız kârınız da olmaz. Bunları yapmak için takım halinde oynamanız ve odaklandığınız nokta hakkında derin bilgi sahibi olmanız gerekiyor. Geleceği tahmin edip inovasyon yaratmalısınız. Fark yaratmak için inovasyon şart. Devamlı değişen pazarı takip etmek gerekiyor. Doğru vizyonunuz olacak, doğru yatırımı yapacaksınız ki farkınız olsun. İş hayatında devamlı bir değişim var ve bu yüzden geleceği tahmin etmek çok önemli. Turkcell hayatına 1993’te başladı. O zaman satılan cep telefonu sayısı 0, şimdi ise 70 milyon.”

ODD Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce

Turkcell’in network’e çok büyük bir yatırım yaptığını söyleyen Ciliv, Türkiye’nin telekom sektöründeki yükselişini anlattı: “Biz network’e, en yakın rakibimizden yüzde 55 daha fazla yatırım yaptık. Dünya Ekonomik Forumu’nun dünya değerlendirmesine göre Türkiye, kapsamada birinci oldu. Turkcell son iki yıldır Avrupa’nın en hızlı büyüyen telekom grubu oldu. Geleceği iyi okuyup, ilklere yatırım yapmak gerekiyor. Yatırım konusu, sizin sektörünüz için de çok önemli. Sektörünüz önümüzdeki 10-20 yılda çok büyük bir değişim yaşayacak. Bu noktada geleceği iyi okuyan ve teknolojiyi iyi kullanan firmalar yükselecek, insan hayatına değer katacak.”

Doğru yatırım hızlı büyüme

Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv

Geleceğe yatırım yaptıkları için başarıyı yakaladıklarının altını çizen Ciliv, Turkcell’in en hızlı büyüyen şirketlerden biri olmasının nedenini, hem fibere hem de 3G’ye yatırım yapmış olması olarak açıkladı. Ciliv, sözlerini şöyle sürdürdü: “5 yıl sonrasını düşününce fiberin stratejik önemini gördük ve fibere yatırım yapmaya karar verdik. Turkcell olarak fiber sayesinde, 20-50-100-1000 megabayt hız verebiliyoruz. Rakiplerimiz 2008’de ‘Türkiye 3G’ye hazır değil’ diye açıklama yaptı. 3G ihalesine bir tek Turkcell girdi, diğerleri girmediği için ihale iptal edildi ve 3G 1 yıl daha gecikti.”

“Makineler arası iletişim, 10 yılda hızla büyüyecek”

İnternetle birlikte yeni bir dünyanın içinde yaşamaya başladığımızı belirten Ciliv, bu dünyada, mobil cihazların başrolde olduğunu söyledi. Ciliv, “2010’da akıllı cihazlar, PC’lerin üçte biriydi. Şimdi akıllı cihazlar PC’lerin 3 katı. Tablet 2010’da yüzde 0 iken, şimdi PC’lerin sayısını geçti. Makineler arası iletişim, 10 yılda hızla büyüyecek. Her bir araba, bu teknolojiyle donatılacak. Türkiye’de, 750 bin araçta, makineler arası iletişimi sağlayan cihazlar var” dedi.

“Otomotiv Sektöründe Teknoloji Hamlesi”

Turkcell Kurumsal Stratejik Pazarlama Yöneticisi Engin Çomakçı

Ciliv’in ardından, Turkcell Kurumsal Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş ve Turkcell Kurumsal Stratejik Pazarlama Yöneticisi Engin Çomakçı, “Otomotiv Sektöründe Teknoloji Hamlesi” başlığı altında, otomotiv sektöründe yapılan yeniliklere ışık tutu. Ticari araçların, 2015’ten itibaren SIM kartla takip edileceğini söyleyen Turkcell Kurumsal Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş, buradaki temel amacın “güvenlik” olduğunu söyledi. Kocabaş, “Kaza oluyor, ambulans geç gelebiliyor. Bu SIM kart sayesinde, o kazanın sinyali ilgili bölgededeki hastaneye gidecek. Böylece, kaza yapan kişilere erken müdahale yapılabilecek. SIM kartlı bir araç, Türkiye’ye geldiğinde buradaki lokal servisi kullanacak. Üzerindeki servisler farkı yaratacak” dedi.

“Teknoloji, en büyük yardımcınız olacak”

Doğuş Otomotiv Servis ve Ticaret A.Ş. İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu
 

Turkcell Kurumsal Stratejik Pazarlama Yöneticisi Engin Çomakçı konuşmasında, sektörlerin teknolojiyle nasıl değişebileceğini belirtti. Otomotiv sektörünün yaygın bir ağa sahip olduğunu ve bir ekosistemle birlikte hareket ettiğini söyleyen Çomakçı, şunları kaydetti: “Otomotiv sektörünün merkez ofisleri ve bölge ofislerinin yanı sıra satış, bayi ve servis ağı var. Sahada kazanırken hep beraber kazanıyorsunuz ve beraber hareket ediyorsunuz. Yönetim sistemleriniz,
teknik servisi ve bayileri
yöneten yazılımlarınız var. Bu sistemlerin
birbiriyle konuşması ve insanların doğru bilgiye
o anda erişmesi çok büyük önem taşıyor. Yaygın bir ağınız varsa
ortak akıl kurmanız
gerekiyor. Burada da teknoloji en büyük yardımcınız olacak. Otomotiv sektöründe fayda ve farkı sunanlar, başarılı olacak. Bunu
yapanlar sürdürülebilir
kârlı bir büyüme
yakalayacak.”

Akıllı Otomobil Platformu

Otomotiv firmalarının, teknolojiyle fark yaratabileceklerini söyleyen Çomakçı, bu farkı şöyle anlattı: “Bayi kanallarında teknolojiyi kullanarak, şirket içindeki süreçlerinizi hızlandıracak çözümler bulmalısınız. İkinci nokta, müşteri ile yaptığınız iletişim. Orada yarattığınız fark, sizin yeni lanse ettiğiniz bir ürünün kulaktan kulağa duyulmasına, bir anda satışların artmasına neden olur. Müşteriye ulaşmanızdaki en kritik kanallardan birisi televizyon. Ama televizyonda, arka arkaya yayınlanan reklamlar tüketicinin dikkatini çekmemeye başladı. O yüzden mobil mecra çok önemli. Mobil taraftaki teknolojiyi kullandığınızda, çok daha fazla başarı elde edeceksiniz. Bu teknoloji, televizyona göre çok daha ucuz. Teknoloji o ürünü bambaşka noktalara çıkartıyor. 3 yıl önce yaptığımız çalışmalarda müşterilerimize sorduk: ‘Otomobilinizde ne istiyorsunuz?’

Mais Motorlu Araçlar İmal ve Satış A.Ş. Genel Müdürü İbrahim Aybar
 

Tespit ettiğimiz 3 alan oldu. Bunlardan ilki, yol tarifi almak. İkincisi bizim keyifli yolculuk yapmamızı sağlayan şeyler. Radyo, MP3, akıllı telefonlardan dinlediğimiz müzik... Üçüncüsü ise acil durumlarda doğru yere ulaşmak. Bu üç ihtiyacı topladık ve Türkiye’de ilk olan ‘Akıllı Otomobil Platformu’nu oluşturduk.”

Turkcell Akıllı Otomobil Platformu

Turkcell’in yeni çözümü, Akıllı Otomobil Platformu ile araç içerisinde geçirdiğiniz zamanı daha verimli kullanabilecek, araç içerisinde ihtiyaç duyduğunuz birçok şeye tek bir dokunuşla ulaşabileceksiniz:

Hızlı ve Gelişmiş Navigasyon Sistemi: Gideceğiniz yerin adresini girdikten sonra tek bir dokunuşla yol tarifi alabilir, sesli navigasyon ile aradığınız yere kolayca gidebilirsiniz.

Güncel Trafik Bilgisi: Tüm Türkiye’de trafik bilgisini kullanarak rotanızı belirleyebilir, gideceğiniz adrese trafiğe takılmadan ulaşabilirsiniz.

İhtiyaç Duyduğunuz Yer Elinizin Altında: Otoparklar, akaryakıt istasyonları, eczaneler… İhtiyaç duyduğunuz noktalara anında ve kolay erişim imkanı elinizin altında.

Tek Dokunuşla Yol Yardımı: Aracınız herhangi bir şekilde arızalanırsa “Kimi arayacağım?” düşüncesi olmadan sadece bir dokunuşla yol yardımı çağırabilirsiniz. Üstelik adres tarif etmeden.

Plaka ile Konum Paylaşma: Arkadaşlarınızla buluşacağınız ya da o anda beklemekte olduğunuz yeri, telefonunuzdaki uygulama veya doğrudan akıllı otomobilinizdeki yönetim panelinden, sadece araç plakasını kullanarak paylaşabilirsiniz.

 

Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak ve Mais İK Kalite ve Endüstriyelİlişkiler Müdürü Canap Binici

Volvo Otomobil Tic. Ltd.Şti. Pazarlama&Halkla İlişkiler Direktörü
Ebru Ekşi Akınoğlu,Satış Sonrası Hizmetler Direktörü Sabri Sözen

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Satış Direktörü Selim Okutur, Özge İribaş Zengil ve Alican Bulutoğlu

Hyundai Assan Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Genel Müdürü
Önder Göker

   


Lütfen Tüm Üyelerimiz için Tıklayınız >




prev
next